Sunday, March 24, 2013

My First Job after graduated

Salam All Readers,
I know this post is too late but why not to share our experience to everyone rite?

Alkisah...tanggal 21 Januari 2013, Alhamdulillah saya telah dilamar oleh sebuah syarikat yang baru nak growing up but siapa yang tak familiar dengan company ni mostly bukan usahawan mungkin.. iye...saya dilamar oleh anak syarikat empunya individu superbhebat iaitu DR.AZIZAN OSMAN (Richworks International Sdn Bhd) tapi...tapi..tapi... bukan terus dilamar tau... 3 kali interview utk 3 jawatan yang berbeza...AKHIRNYA...rezki saya telah tertulis di Account Department as Account Assistant.Actually this company banyak membantu usahawan Melayu khususnya dalam membangunkan perniagaan mereka dari zero to superhero dalam dunia perniagaan melalui seminar yang dianjurkan syarikat ini.

Dr. Azizan Osman (DAO)


Mula-mula ditawarkan jawatan tersebut rasa berat hati...Almaklumlah graduan admin tetiba tercampak dekat akaun, tambah-tambah pulak nombor dengan saya memang tak serasi dari zaman sekolah dulu tapi setelah difikir dalam-dalam, terima juga akhirnya dengan rasa syukur kepada Allah.

So, now I am as probation staff for two months until waiting for one month to go before becoming as confirmation staff. Jika masih tertulis rezki saya di situ, saya akan kekal di situ sementara menunggu sang jodoh datang menjemput..huhu...sapela orangnye tu...~ Allah je yang tahu...In Shaa Allah..Ameen~

So, buat yang masih mencari-cari kerja..teruskan usaha..dont give up k...  
SAYA ADA RAHSIA NAK DIKONGSI....TIPS CARI KERJA.......BERSUNGGUH-SUNGGUH...


1) Setiap hari jangan penah terlepas untuk menjengah website pekerjaan/jawatan kosong.
2) Boleh try Jobstreet dan sewaktu dengannya ( walaupun kadang-kadang mengecewakan..oppss)
3) Jangan lupa try SPA, SPN wat so ever.
4) Always check your email..mane tahu diundang utk interview kann...
5) LAST BUT NOT LEAST...JANGAN LUPA BERDOA k!


Selamat Mencuba (^_^)v

MAN JADDA WAJADA.....SIAPA YANG BERUSAHA DIA BERJAYA

1 comment:

  1. Hai.. sy dh baca kat atas.. just nak tanya.. saya nak buat internship di company nie.. biasaya, dlm satu masa, brp org students yg company nie ambik yea?

    ReplyDelete